Парктронік допомагає паркуватися і безпечно проїжджати по вузькій ділянці дороги і між припаркованими автомобілями. Корисний водіям, особливо новачкам, або тим, хто пересів на нову машину і ще не звик до її габаритів.

Датчики парктроніка врізають у бампер. Вони посилають ультразвукові сигнали, які відбиваються від перешкод навколо автомобіля. На основі відбитих сигналів парктронік визначає відстань до об'єкта і виводить її на екран, або сповіщає водія звуком.

Датчики

У парктроніка буває 4, 6 або 8 датчиків. Чотири встановлюються тільки в задній бампер, дають повну інформацію про те, що відбувається позаду. Не контролюють об'єкти спереду, тому незручно маневрувати на вузьких вулицях або паркуватися передом.

Шість датчиків дають хороший огляд, але не повністю охоплюють простір спереду. Корисні для високих машин, наприклад, позашляховиків, в яких не видно низькі бордюри.

Вісім датчиків встановлюють двома способами:

  • 4 на передній і 4 на задній бампер. З такою конфігурацією легко паркуватися будь-яким способом, можна не боятися зіткнення з бордюром.
  • 4 ззаду, 2 спереду і 2 з боків. Повний контроль простору спереду і навколо автомобіля, допомагає маневрувати на тісній дорозі і в потоці машин, бачити перешкоди в сліпих зонах.

Парктроніки бувають дротові та бездротові:

  • Дротові дешевші, але щоб їх встановити доведеться тягнути дроти від бампера через салон.
  • Бездротові дорожчі, але зручніші - основний блок встановлюють у багажнику, інформацію на дисплей передають радіохвилі (використовуються вкрай рідко через нестабільну передачу сигналу).

Деякі парктроніки ігнорують елементи автомобіля, що випирають: запаску, решітку або фаркоп. Це потрібно, щоб датчик не сприймав виступаючі деталі машина як перешкоду і реагував тільки у справі - на сторонні об'єкти.

Встановлення

Датчики парктроніка бувають звичайними і прихованими. Для прихованих не потрібно свердлити отвір, вони естетичні, але марні через низьку чутливість. Краще встановити врізний датчик, який точно дасть сигнал про перешкоду. У комплекті з врізним парктроніком йде свердло, щоб просвердлити отвори потрібного розміру.

Парктроніки бувають різних кольорів, але кількість відтінків обмежена. Матові датчики - під фарбування. Інші фарбувати можна, але акуратно, тонким шаром. Інакше через рік трісне корпус. Іноді в комплекті з парктроніком йдуть проставки, які змінюють кут огляду датчиків. Вони потрібні, якщо бампер сильно вигнутий, щоб парктроніки дивилися тільки назад.

Як сповіщає

Парктроніки повідомляють про перешкоди по-різному. У простих моделей оповіщення тільки звукове - що ближче перешкода, то частіше парктронік пищить. Для контролю паркування не потрібно відриватися від дороги і дивитися на екран, але гучна музика заглушає сигнал. Деякі сповіщають словами - кажуть, з якого боку спрацювали датчики.

Парктронік з екраном показує відстань до об'єктів на дисплеї. Прості пристрої зі шкалою сповіщають про спрацьовування датчиків, у центрі іноді виводять відстань. Моделі з LED-екраном наочно показують контур автомобіля і перешкоди навколо - зручно для недосвідчених водіїв.

Кріплення екрана

Екран парктроніка може кріпиться на:

  • Приладову дошку.
  • Дзеркало заднього виду.
  • Стеля в задній частині салону - екран видно в дзеркало заднього виду, не захаращує приладову дошку.

Деякі моделі проектують відстань до об'єкта на лобове скло - не відволікає від дороги. Але вивести так можна тільки цифри і шкалу, а не піктограми з LED-дисплея.

Існують відеопарктроніки - між датчиками і екраном встановлюють додатковий прилад, який накладає на зображення паркувальні лінії. З ними простіше заїхати на парковку рівно і оцінити відстань до бордюру.

Усі парктроніки в каталозі ЖЖУК: zhuk.ua