За останні роки страшні ігри встигли подорослішати до невпізнання. У наші часи найкращі ігри-страшилки лякають не тільки і не стільки моторошними зображеннями, монстрами, що вистрибують із темряви, і несподіваними гучними звуками. Розробники хороших фільмів жахів розуміють, що справжній страх криється в темряві людського розуму. Ніщо не може налякати людину сильніше, ніж вона сама. З іншого боку, немає нічого поганого в гучних, розважальних фільмах жахів. Деякі страшні ігри на ринку з успіхом поєднують у собі відразу кілька жанрів. Хоррор чудово почувається як в оболонці РПГ, так і зливаючись із динамічними шутерами. На всілякі платформи щорічно виходить незліченна кількість жахів, і знайти щось варте уваги в ігрових бібліотеках, які постійно товстішають, буває непросто. Саме тому ми і створили наш список. Грайте тільки в найкращі страшилки, і ми допоможемо вам їх відшукати!

Silent Hill 4: The Room

Найнезвичайніша і недооцінена гра команди Team Silent. Через стислі терміни розробки Silent Hill 4 дісталася до гравців у сирому вигляді, а її революційні ідеї залишилися ніби в тіні її недоліків. Але ж саме експерименти з формою зробили The Room особливо ефектною.

У Silent Hill 4 є одна принципова відмінність від попередніх ігор серії: повноцінний "хаб". Головний герой Генрі Таунсенд знімає квартиру 302 у місті Ешфілд. За вікном вирує життя, за стінами чути сусідів, у коридорі раз у раз хтось маячить. Тільки сам Генрі вийти не може: він замкнений зсередини невідомою силою, а його крики ніхто не почує. Єдиний шлях назовні - діра в стіні, яка веде у збочені острівці реальності серійного вбивці Волтера Саллівана.

І що далі заходить Генрі, то страшнішою стає гра. Але лякають не тільки і не стільки лабіринти спогадів Волтера, скільки сама кімната. Щоразу, коли гравець повертається, щоб зберегти прогрес і перевести подих, щось змінюється. З'являються нові предмети, відбувається щось дивне із сусідами. Згодом квартира перестає бути острівцем безпеки: у неї проникають привиди, вона змінюється до невпізнання.

У Silent Hill 4 багато потужних, моторошних образів. Невбивані привиди, які переслідують гравця з локації в локацію. Або сцени одержимості сусідки Ейлін ближче до фіналу. Навіть сам Волтер, тихий і спокійний чоловік із безневинною посмішкою, навіює жах - своєю жорстокістю, першопричина якої лякаюче природна і людяна.

P.T.

Хідео Кодзіма залетів у трендові хорори від першої особи з ноги. У властивій йому манері прикинувся, ніби нічого не відбувається, а сам, тим часом, поміняв цей самий тренд. Тепер усі хочуть, як у Кодзіми - щоб були вузькі простори, зацикленість, мінливі декорації, що лякають.
Але ж це всього лише ігровий тизер скасованого Silent Hills, який проходиться за хвилин 20. Але налякати він зміг сильніше, ніж багато інших. Тут і розлом четвертої стіни, і несподівані знахідки на кшталт квесту, який, за задумом, гравці з усього світу мали вирішувати спільно. Ще й у мікрофон покричати потрібно.

Але найстрашніше, це, мабуть, Ліза - мертва дружина, яка незримо ходить за героєм по п'ятах і стукає каблуком. Ні з чим не порівнянне відчуття, коли крім своїх кроків чуєш і... чиїсь ще. І обертатися, щоб перевірити, хто там, зовсім не хочеться

Darkwood

Майже в кожної страшної гри є головний козир - те, що в неї виходить найкраще. Огидні створіння або ірраціональний хтонічний жах, напружений геймплей або гнітюча атмосфера неявної загрози. Нарешті, страх смерті в грі - або кошмарна доля персонажів історії.

Darkwood не йде на компроміси: вона лякає всім одразу і робить це до біса добре.
Дія відбувається в Польщі кінця вісімдесятих. Ви потрапляєте в загадковий ліс, відрізаний від зовнішнього світу смертоносними непрохідними хащами. Є лише один вихід із цього місця, але ключ від нього дістався мерзотнику, якого ще потрібно знайти. Це не так просто, як здається: якась аномалія деформувала ліс і майже всіх його мешканців. Це місце кишить огидними, у всіх сенсах хтонічними монстрами, які живуть за незрозумілими законами, поклоняються невідомим силам і не піддаються логічному поясненню. Одні подібні до дикого звіра, інші випромінюють цілком усвідомлену злобу.

Але якщо Darkwood не відкине вас, великий шанс зловити себе на незатишній думці: в її світ хочеться повернутися. Так само, як у туманне місто або зону відчуження - варто вибратися з цього пекла, за ним починаєш сумувати, воно здається підозріло рідним.

А яка твоя улюблена гра страшилка, ділись у коментарях.